1
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ EĞİTİM-ÖĞRETİMDE KALİTENİN
ARTIRILMASI HAKKINDA USUL VE ESASLAR
1. DERS İÇERİKLERİ VE ÖĞRETİM PLANLARI
1.1. Eğitim-Öğretim Dönemi başlamadan önce öğretim elemanları sorumlu oldukları dersler ile ilgili
öğretim elemanı portalında Ders Bilgi Paketi Tanımları bölümünü eksiksiz bir şekilde doldurmalıdır.
Ders Bilgi Paketi Tanımlarında ilgili bölümlerin doldurulmasına ilişkin açıklamalar, güncel otomasyon
sistemine göre hazırlanmış EK-1’de yer almaktadır.
1.2. Dersin sorumlu öğretim üyesince ilgili derse ilişkin içerik, plan, ders materyalleri ve kaynaklar
Ders Bilgi Paketi Tanımları’nda yer alan bilgilere uygun olarak dönem başında öğrencilere sunulur.
1.3. Bölüm ders planında mevcut bir derse öğretim üyesinin atamasının yapılabilmesi için öğretim
üyesinin sorumlu olacağı derse ilişkin Ders Bilgi Paketi Tanımları’nı eksiksiz tamamlamış olması
gerekir.
2. DERSLERİN YÜRÜTÜLMESİ
2.1. Dersin sorumlu öğretim üyesince, ilgili derslerin yürütülmesinde öğrencilerine akademik
dürüstlük ilkeler net bir şekilde anlatılır ve öğrencilerin bu ilkeleri benimsemeleri amacıyla gerekli
açıklamalar ve bilgilendirmelerde bulunulur, dersin anlatımında ve sınav değerlendirmelerinde yine bu
ilkeye hizmet eden uygulamalar geliştirilir.
2.2. Bölüm Program Eğitim Amaçlarını ve Program Öğrenme Çıktılarını tam olarak karşılayacak
şekilde bir ders planı yürütülür ve ders işleyişi sağlanır.
2.3. Program Öğretim Planının uygulanmasında kullanılacak olan öğretim yöntemleri, öğrencilere
gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandıracak yapıda olmalıdır.
2.4. Dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından Ders Bilgi Paketine tanımlanan Ders Öğrenme
Çıktılarının, dersin işlenmesi esnasında hangi uygulamalar vasıtasıyla karşılandığı gerekli bilgi ve
belgeleriyle ispatlanabilir olmalıdır. Bu kapsamda dersin işlenmesinde, ödev, seminer, etkinlik, grup
çalışması gibi uygulamalar ile dersin desteklenmesi ve gerçekleştirilen uygulamaların da objektif
olarak kanıtlanabilir olması gerekir. Dönem boyunca bu kanıtların hazırlanması ve toplanması hususu
ilgili dersin sorumlu öğretim üyesine aittir.
2.5. Bölümümüzde ders veren Öğretim üyelerinin; öğrenci ders devam çizelgelerini takip etmeleri ve
yoklama girişlerini otomasyon sistemine eksiksiz olarak girmeleri gerekir.
2.6. Bölümümüzde sunulan eğitimin iyileştirilmesi amacıyla dersin sorumlu öğretim elemanlarının;
a) öğrencilerin derslere olan ilgisinin arttırılması amacıyla ilgi çekici görsel ve yazılı
materyallerle ders işleyişini desteklemeleri,
b) çağın gereklerine uygun materyallerle ders işleyişlerini desteklenmeleri,
c) öğrencilerin derse katılımının azami düzeyde tutulmasına yönelik ders anlatma yöntemlerini
benimsemeleri,
d) dersin içeriğinin mümkün kıldığı ölçüde derse yönelik akademik ve bilimsel toplantı,
seminer ve geziler düzenlemeleri gerekir.
2.7. Öğretim elemanları Program Eğitim Amaçlarının ve Program Öğrenme Çıktılarının
karşılanmasına yönelik, ilgili meslek mensuplarının öğrenciler ile tecrübe ve bilgi
2
paylaşımlarını mümkün kılan etkinlikler düzenler. Etkinliklere ilişkin planlar dönem başında
Bölüm Başkanlığına iletilir.
2.8. Öğretim elemanları, öğrencilerin kişisel gelişim ve akademik gelişimlerini desteklemek
amacıyla; öğrencileri, akademik projelerde ve öğrenci kongrelerinde katılımcı ve düzenleyici
olarak yer almaları hususunda yönlendirir.
3. SINAVLARIN YÜRÜTÜLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
3.1. Dersin sorumlu öğretim üyesi, Kırıkkale Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Rehberi’nde
(2024) yer alan açıklamalarda bahsedildiği üzere; öğrencilerin derse ilişkin başarılarını ve öğrenme
konusundaki eksikliklerini tespit etmeyi mümkün kılacak şekilde bir sınav değerlendirmesi yapar.
Bu kapsamda ilgili dersin sorumlu öğretim üyesi sınav sonuçlarının değerlendirerek:
a. öğrencilerin öğrenme eksikliklerini,
b. öğrencilerin başarılarını,
c. benimsediği öğretim yöntemlerinin etkinliğini,
d. benimsediği değerlendirme araçlarının etkinliğini, tespit etmelidir.
3.2. Dersin sorumlu öğretim üyesi, akademik dürüstlük ilkesine uygun, kopya ve intihali önleyici,
öğrencilerin bilgiye dayalı, özgün ve etik bir şekilde çalışmalarını teşvik edecek nitelikte sınav ve
sınav değerlendirmesi yöntemlerini benimsemelidir.
3.3. Dersin sorumlu öğretim üyesi, ara sınavı ve yarıyıl sonu sınavında Dersin Öğrenme Çıktılarını
karşılamaya yönelik sorular hazırlar.
Dersin sorumlu öğretim üyesi, ilgili dersin sınavında, daha önce tanımlanmış olan Dersin Öğretim
Çıktılarından hangilerinin karşılandığını ilgili soruların yanında belirten ibareleri içeren soru
kağıtlarını, Bölüm Başkanlığına sınav sonrasında teslim eder. Sınav kağıdı üzerinde, soru ile
ilişkilendirilen Ders Öğrenme Çıktısının kaç numaralı öğrenme çıktısı olduğunun belirtilmesi
yeterlidir. Örnek: “ÖÇ 1 kapsamında hazırlanmıştır.”, “ÖÇ 1”
3.4. Sınav cevap anahtarları bilimsel eser/görüş niteliği taşıması sebebiyle bunların Bölüm
Başkanlıklarına teslim edilmesi talep edilememektedir. Ancak olası bir itiraz ya da hukuki uyuşmazlık
durumunda öğretim üyelerinin cevap anahtarlarını sunma yükümlülüğü dikkate alındığında, dersin
sorumlu öğretim üyelerinin sınav sorularına ilişkin cevap anahtarlarını hazır bulundurmaları
kanıtlanabilirlik açısından önem arz etmektedir. Bu sebeple dersin sorumlu öğretim üyesi, sınav
sorularına ilişkin cevap anahtarlarını hazır etmek ile mükelleftir.
3.5. Bölümümüzde sunulan eğitimin iyileştirilmesi ve eğitimde standartlaşmanın sağlanması amacıyla
ilgili dersin sorumlu öğretim üyesi, sınavlarda;
a) öğrencilerin yazılı ifade kabiliyetlerini arttırabilmelerine yönelik sorular hazırlamak;
b) sınav kağıtlarında Üniversite, Fakülte, Bölüm ve Ders adını, sınav türünü (ara sınav/yarıyıl
sonu sınavı), dersin sorumlu öğretim üyesinin ad-soyad unvan bilgilerini ayrıca sınav tarih ve
saatini belirmek;
c) öğrencilere sınav sonrası sınava ilişkin cevap anahtarlarını açıklamak;
d) sınav sorularının hazırlanmasında ve sınav sonuçlarının değerlendirilmesinde Kırıkkale
Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Rehberi’ne (2024) uygun hareket etmek ile mükelleftir
3
3.6. Öğrencilerin derse ilişkin başarılarının ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları dışında alternatif
yöntemlerle ölçülmesi sağlanmalıdır. Bu kapsamda; dersin sorumlu öğretim üyeleri uygun bulacakları
ödev, proje, quiz v.b. uygulamaları hayata geçirilmelidir. Alternatif başarı ölçüm yöntemlerinin
kullanılmasında üniversitemiz lisans yönetmeliğinin öngördüğü süreçlere uyulması gereklidir.
4. ÖĞRENCİ DANIŞMANLIKLARININ YÜRÜTÜLMESİ
4.1. Öğrenci danışmanlıkları bölümün tüm öğretim elemanlarına; öğretim elemanı ve öğrenci sayıları
dikkate alınarak Bölüm Başkanlığınca eşit olarak dağıtılır. Bu kapsamda öğrenci danışmanlıkları bir
öğrencinin öğretim süresini aynı danışman ile tamamlaması şeklinde planlanır.
4.2. Öğrenci danışmanı olarak atanan Bölüm öğretim elemanları Kırıkkale Üniversitesi Akademik
Danışmanlık Yönergesi’nde düzenlenen görev ve sorumluluklarını yerine getirir.
4.3. Öğrencilerin dönem başında ders seçimleri ve ders kayıtlarının yapılmasında dikkat edilmesi
gereken hususlar öğrenci danışmanlarınca, uygun görülen iletişim kanallarından öğrencilere duyurulur.
4.4. Öğrencilerin lisans eğitimleri boyunca, öğrencilik statülerinden kaynaklanan hakları ve
sorumlulukları hakkında bilgilendirilmeleri öğrenci danışmanlarının görevidir.
4.5. Öğrenci danışmanları dahil tüm öğretim üyeleri, ders planlarını ve öğrenci görüşme saatlerini,
iletişim adreslerini belirtir şekilde dönem başında kapılarında bulunan panolara asmalıdır.
4.6. Öğrenci danışmanları dahil tüm öğretim üyeleri öğrencilerin kendileriyle iletişim kurabilmelerini
mümkün kılan iletişim kanallarını düzenli takip etmek ve öğrenciler ile iletişimlerini sağlamak ile
mükelleftir.
5. BÖLÜM BAŞKANLIĞI
5.1. Bölüm Başkanlığı, her yarıyıl sonunda Bölümde ders veren öğretim elemanlarına işledikleri
dersler ile ilgili bir değerlendirme anketi sunar. İlgili ankette her bir ders için öğretim elemanınca Ders
Bilgi Paketine tanımlanan Ders Öğrenme Çıktılarının hangi araçlarla karşılandığı sorulur. Anket
çalışmasında Ders Öğrenme Çıktılarının karşılandığının kanıtlanması (ödev, etkinlik, sınav, vb…)
istenir.
5.2. Bölüm Başkanlığı, her yarıyıl için Bölümde verilen derslere ilişkin öğrencilere yönelik
değerlendirme anketleri hazırlar.
5.3. Bölüm Başkanlığı her yarıyıl için Bölüm Danışma Kurulunu toplar.
5.4. Bölüm Başkanlığı Program Eğitim Amaçlarının ve Program Öğrenme Çıktılarının karşılanmasına
yönelik tüm paydaşların katılımına açık olacak şekilde, akademik, sosyal ve kültürel etkinlikler
düzenler.
5.5. Bölüm Başkanlığı her eğitim öğretim yılında en az bir kere, Bölüm mezunlarına yönelik
toplantılar düzenler bu etkinliklere tüm paydaşların katılımını sağlar.
5.6. Bölüm Başkanlığı bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde farklı üniversitelerde programlar arası
tecrübe ve bilgi paylaşımı ile işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla faaliyetler düzenler.
5.7. Bölüm Başkanlığı her eğitim öğretim yılında en az bir kere, öğrencilerin taleplerinin dinlenilmesi
amacıyla toplantı düzenler.
5.8. Bölüm Başkanlığı Topluma hizmet uygulamaları kapsamında kamu sektörü, özel sektör ve üçüncü
sektörle işbirliğini geliştirmek amacıyla etkinlikler düzenler.
4
5.9. Bu Yönergede yer alan hususların yürütülmesinde, ilgililerin sorumluluklarını yerine
getirmelerinde gerekli önlemleri alır ve uygulamalar konusunda bölüm öğretim elemanlarını
bilgilendirir.
6. ÖZEL KONULAR DERSLERİ
6.1. Özel Konular dersi, öğrencilere bir ders dönemi boyunca hazırlayacakları ödev, seminer, proje,
rapor, makale, sözlü sunum ya da tez çalışmalarına dair bilimsel araştırma teknikleri ile yazım
yönteminin temel kuralları hakkında bilgi vermeyi amaçlayan; akademik üretim sürecine öğrencileri
çok yönlü bir biçimde dâhil etme üzerine kurulu temel bir derstir.
6.2. Özel Konular dersinin sorumlu öğretim üyesi; akademik dürüstlük ilkelerinin öğrenciye
açıklanması, öğrenci tarafından Özel Konular dersi ödevinin hazırlanması ve sorumlu öğretim üyesinin
ödevi değerlendirerek puanlaması dahil tüm süreç boyunca akademik dürüstlük ilkelerine uygun olarak
sürdürülmesinden sorumludur.
6.3. Özel Konular dersi, bilimsel düşünme yöntemleri ve bilincinin öğrenciler tarafından
benimsenmesini sağlama amacına yönelik olup bilimsel bir çalışmada takip edilecek süreci
derinlemesine ele alır. Bu kapsamda:
a. Bu derse ilişkin süreç; hipotez geliştirme ve araştırma teklifi hazırlama ile başlar,
kaynakların nasıl organize edileceği sorusu ile devam eder. Bu noktada, online veri tabanlarının
kullanımı, kütüphaneler ile arşivlerde araştırma yaparak kaynak erişiminin sağlanmasını içeren
süreçler öğrencilere aktarılır.
b. Dersin içeriğini oluşturan bilimsel araştırma çalışmasının çeşitli türleri incelenir. Bilimsel
yazım türleri olarak makale, bildiri, tez, poster, kitap ve patent ile çeşitli sözlü sunum
yöntemleri gözden geçirilir.
c. Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl ve yılsonu sınavlarında değerlendirmeye esas alınacak
şekilde sunum ve ödev dağılımı yapar.
6.4. Özel Konular dersi için hazırlanması istenen ödev (bitirme tezi) hakkında öğrenciler aşağıdaki
süreçler hakkında bilgilendirilir:
a. Konu Belirleme: Öğrencilerin Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü konu başlıklarını
dikkate alarak kendi ilgi alanlarına hitap eden; bir araştırma ödevi açısından tartışma zemininin
sağlanabileceği, argümanların oluşturulabileceği bir konu seçmeleri sağlanır. Çalışma
kapsamında belirlenecek konu başlığına karar veren öğrenciler, bunu ilgili dersin öğretim
üyesine teyit ettirir.
b. Araştırma Yapma: Konunun belirlenmesi sonrasında hem çalışmanın derinleştirilmesi ve
ilerletilmesi hem de kaynak oluşturulması açısından literatür taraması yapılır.
c. Taslak Oluşturma: Konu başlığına karar verip gerekli literatür taraması yapılmasının ardından
içeriğin belirlenmesi ve temel taslağın oluşturulması aşamasına geçilir; bu kapsamda
çalışmanın ana hatları belirlenir. Öğrenciler, çalışmalarının “Giriş” bölümünü ve esas
incelemelerin yapılacağı gelişme bölümünün temel başlıklarını belirler. Ödevin (bitirme tezi)
esas bölümünü oluşturan kısımlara ilişkin başlıkların her birini de kendi içinde alt başlıklarla
kategorize eder ve çalışmalarına yön verecek bir taslak oluşturur.
d. Akademik kaideleri taşıyan bir araştırma ödevi giriş, konunun detaylandırıldığı gelişme ve
sonuçların paylaşıldığı, çalışmanın vardığı çıktıları değerlendiren sonuç bölümlerinden
meydana gelir:
i. Giriş Bölümü: Gerekli tüm ön hazırlıkların yapılmasının ardından öğrenciler tezlerini
yazmaya hazır hale gelmektedirler. Giriş kısmı, çalışmanın konusuna doğrudan bir
girizgâh yapmaktan ziyade daha genel bir çerçevede ödevin amacı, içeriği, literatüre
katkısı, çalışmanın hazırlanmasında kullanılan yöntem (literatür tarama, anket, röportaj
vs.) gibi bir ana hattan oluşur. Ödevin ilerleyen bölümlerinde değinilecek hususların
5
neler olduğu da kısaca bu giriş bölümünde aktarılır. 1 sayfa olacak şekilde hazırlanan
giriş, çalışmanın ilk bölümünü oluşturur.
ii. Gelişme Bölümü: Gelişme diye adlandırılan bölüm ödevin(bitirme tezi) esas içeriğini
oluşturur ve çeşitli bölümlerden meydana gelir. Çalışmanın detaylandırıldığı bölüm
çeşitli başlık ve alt başlıklarla desteklenmeli, kendi içinde bir bütünlük sağlamalıdır.
iii. Sonuç Bölümü: Çalışmada ele alınan konunun son bir defa genel hatlarıyla özetlendiği
ve varılan sonuçların öne çıkarıldığı nihai bölümdür.
e. Çalışmada Dikkat Edilmesi Gereken Teknik Unsurlar: Bir araştırma çalışması içeriği kadar
başvurduğu tekniklerle de büyük önem arz etmekte olup akademik kaideleri taşıması şarttır. Bu
kapsamda öğrencilerin tezlerini yazarken uymaları gereken bazı teknik ayrıntılar şöyle
sıralanabilir:
i. Çalışmada en az 15 akademik kaynağın kullanılması gerekmektedir, bu kaynaklara ek
olarak arzu edildiği kadar makale ve diğer türde kaynaklardan da faydalanılabilir.
ii. Çalışmanın asgari 5000, azami 8000 kelimeden oluşması gerekmektedir.
iii. Yazı stili, satır aralığı vb şekli unsurlarda Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsünün web sitesinde yer alan tez yazım kılavuzu dikkate alınmalıdır.
iv. Kapak, içindekiler, kısaltmalar, giriş ve kaynakça yazımında Kırıkkale Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsünün web sitesinde yer alan tez yazım kılavuzu dikkate
alınmalıdır.
v. Alıntı yapma ve Kaynak gösterimi: Öğrencilerin okuduğu ve çalışmalarında
faydalanacağı kaynakları metin içinde göstermeleri; metin içinde kullanılmayan eserlere
kaynakçada yer vermemeleri esastır. Öğrencilerin kullanılan kaynaklardaki bilgileri
doğrudan metin içinde kullanmaları halinde söz konusu ifadeleri “tırnak işareti ile”
göstermeleri; dolaylı atıfları ise kendi cümleleri ile ifade edecekleri bilgilerden sonra
seçilen atıflama yöntemine göre göstermeleri gerekir. Bu konuda dikkat edilmesi
gereken hususlarda Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünün web sitesinde
yer alan tez yazım kılavuzu dikkate alınmalıdır.
vi. Çalışma kapsamında dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biri de intihal (fikri
hırsızlık) yapılmamasıdır. İnternetten kopyala yapıştır vb. yöntemlerle, kaynağı
belirtmeden alıntı yapılmamasına azami özen gösterilmelidir. Ödevlerin bizzat
öğrencilerin araştırması sonucu kendileri tarafından yazılmış olması, çok büyük bir
değerlendirme kriteridir. Ödevlerin dersin hocasına iletilmesinden sonra ilgili öğretim
üyesi her bir ödevi intihal programı vasıtasıyla denetleyerek, intihal raporu sonucu
kaynakça hariç %30 oranını geçemez. Tez evrakları dijital ya da basılı olarak, ilgili
tezin intihal raporu da birlikte bölüme teslim edilir.
vii. Çalışmada kullanılan dil konusunda öğrencilere gerekli bilgilendirmeler yapılmalı;
öğrencilerin günlük ve konuşma dili yerine akademik bir çalışma için daha özenli bir
yazı dili kullanmaları sağlanmalıdır.
f. Ara sınavda tezin, kapak, içindekiler, kaynakça ve giriş kısımları teslim edilmeli; ara sınav
değerlendirmeleri tezin teslim edilen bu kısımları üzerinden yapılmalıdır. Final/Bütünleme
sınavlarında tezin tamamı teslim edilmeli ve sınav değerlendirmesi bunun üzerinden yapılmalı.
g. Tübitak 2209-A kapsamında öğrencilerin proje önerisi vermeleri dersin öğretim elemanı
tarafından Özel Konular kapsamında değerlendirilebilir.
7. AKADEMİK ORYANTASYON EĞİTİMİ 1 (SBK1005)
7.1. Akademik Oryantasyon Eğitimi 1 dersi, öğrencilerin üniversite, fakülte ve bölüm yapısını
tanımalarını; üniversitenin sunduğu hizmetler ve olanaklar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamayı
amaçlar.
a. Üniversitenin misyonu ve vizyonunun anlaşılması,
b. Akademik ve idari süreçler hakkında bilgi sahibi olunması,
6
c. Öğrencilerin üniversiteye aidiyet duygularının artırılması temel hedeflerdir.
7.2. Öğrenciler, bölüm, fakülte veya üniversite tarafından organize edilen en az iki oryantasyon
etkinliğine katılmakla yükümlüdür. Katılım durumu, ders adına açılan öğretim elemanına tarafından
takip edilir.
7.3. Ders kapsamında sağlanan etkinliklere katılım şartı yerine getirilmediği takdirde öğrenci
"Başarısız" sayılacaktır. Katılım şartını yerine getiren öğrenciler "Başarılı" olarak değerlendirilecektir.
7.4. Ders Yükü ve Kredi: Ders, 1 AKTS yüküne sahiptir ve krediye tabi değildir.
8. AKADEMİK ORYANTASYON EĞİTİMİ 2 (SBK1008)
8.1. Akademik Oryantasyon Eğitimi 2 dersi, öğrencilerin:
a. Üniversite hayatına uyum sağlamalarını,
b. Kütüphane kaynaklarını etkin bir şekilde kullanmalarını,
c. Üniversitenin düzenlediği çeşitli etkinliklere katılım sağlayarak sosyal ve akademik çevrelerini
genişletmelerini teşvik etmeyi amaçlar.
8.2. Öğrenciler aşağıdaki şartları yerine getirmekle yükümlüdür:
Üniversite öğrenim hayatının herhangi bir döneminde;
a. Üniversite bünyesinde düzenlenen akademik, kültürel, sosyal veya sportif etkinliklerin en az
üçüne katılmak. (TÜBİTAK 2209-A ya da diğer ulusal ya da uluslararası projelerde görev
almak bir etkinlik yerine geçer.)
b. Üniversite kütüphanesinden en az bir kitap ödünç almak,
c. Kütüphanenin abone olduğu veri tabanlarında en az bir araştırma yapmak ,
d. Kırıkkale Üniversite akademik yükseltilme ve atanma kriterleri kapsamında belirtilen
faaliyetlerden gerçekleştirilecek bir adet faaliyet b ve c bendinde belirtilen yükümlülüklerin
yerine geçer.
8.3. Yukarıdaki şartları yerine getiren öğrenciler "Başarılı" olarak değerlendirilecektir. Şartları
tamamlamayan öğrenciler "Başarısız" sayılacaktır. Öğrenci katıldığı etkinliklerle ilgili ve kütüphane
kullanımına ilişkin bilgileri içeren ders katılım formunu doldurarak imzalar ve en geç derslerin
bitimine kadar ders adına açılan öğretim elemanına teslim eder. Dersin değerlendirmesi, ders adına
açılan öğretim elemanına tarafından yapılacaktır.
8.4. Ders Yükü ve Kredi: Ders, 1 AKTS yüküne sahiptir ve krediye tabi değildir.
7
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
“AKADEMİK ORYANTASYON EĞİTİMİ 2” DERSİ KATILIM FORMU
Adı-Soyadı:
Öğrenci Numarası:
E- posta:
Telefon:
1. Akademik, Kültürel, Sosyal veya Sportif Etkinlikler
Etkinlik Adı
Etkinliğin Konusu
Etkinlik Tarihi
Düzenleyen Birim
1.
2.
3.
2. Kütüphane Kitap Ödünç Alma Bilgileri
Kitabın Künyesi
Ödünç Alınan Tarih
İade Tarihi
3. Kütüphane Veritabanı Kullanımı
Kullanılan Veritabanı
Adı
Araştırılan Konu
Tarih
Elde Edilen Kaynaklar
(Özetle belirtiniz)
Bu formda verdiğim bilgilerin doğruluğunu onaylıyorum.
Öğrenci İmzası:
Tarih: